تصنيفات: مشاهير

نجل فنان شهير يعلن إصابته بالاكتئاب -صورة

فاجأ نجل الفنان المصري، سامي مغاوري، متابعيه وأصدقائه، عبر حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، بخبر إصابته بالاكتئاب، موجها رسالة شكر وامتنان لكل من حاول الاتصال به، من أجل الاطمئنان على صحته.

وحرص الفنان الشاب، كريم مغاوري، نجل الفنان الكبير، سامي مغاوري، على تقاسم تفاصيل معاناته مع الضغوطات النفسية عبر العالم الافتراضي، وكتب: “مش قادر أكون متفائل أو أكدب وأتظاهر إني متفائل، أنا مريض اكتئاب وبتعالج منه، كان نفسي أكون قوي وأقدر اقاومه”.

وتابع: “كان نفسي يكون ليا أي عمل في رمضان، بس مفيش نصيب وراضي والحمد لله، كان نفسي أعمل عمرة بس ربنا يكتبهالي على خير في وقت هو محدده، النهاردة نفسي اتكسرت كسرة وحشة قوي من إنسان غالي على قلبي وصاحب فضل عليا بعد ربنا بس خلاني قدام الناس أظهر بشكل إني انسان بتاع مشاكل ومش بسامح ورغم ده عملت اللي هو عايزه بنية صفية لوجه الله تعالى، ١٤ قرص منوم عشان انام ومفيش فايدة”.
وعاد ابن الممثل القدير، في تدوينة أخرى ليطمئن متابعيه وجمهوره، الذين عبروا عن قلقهم بشأن وضعه الصحي، من خلال التعليقات والرسائل، وكتب: “اطمنوا عليا هي فترة وهتعدي بعون الله، انا عادي مريض اكتئاب وبتعالج شعري مش منكوش، وبنزل وبضحك وبهزر وبخرج وبقعد في اوضتي كتير في الضلمة وبحزن وبعيط وببعد عن الناس وبحاول اقاوم اي ضغط نفسي هو مريض الاكتئاب كده كل حاجة وعكسها عادي”.