آخر الأخبارمشاهير

تامر حسني: “حاجة أحسن إننا نفتح القرآن ونقرا فين ولو صفحة”

عبر الفنان والممثل المصري، تامر حسني عن تعاطفه الكبير، بعد ارتكاب جيش الاحتلال الاسرائيلي لمجزرة جديدة، بقصف مستشفى المعمداني في غزة مخلفا أكثر من 1000 شهيد و مئات المصابين.

وشارك تامر حسني، منشور على حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “أنستغرام” يعلن من خلالها تضامنه مع القضية الفلسطينة.


وعلق تامر حسني على الصورة قائلًا: “يَأَيُّ َِّنَءَامَنُوْ أَذْكُرُواْ اللّهَ ذِكْرَّكَثِرًا ﴿ وَسَبِحُبَّكُ رسول السر وَأَصِيلًا ﴿ هُوَالَّذِى يُصَلِّ عَلَيْكُمْ وَمَلَتَهِكَتُهُ لِمُخْرِكُم مِّنَالظُّلُمَتِ إِلَى النُّورِّ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا(٥) احنا في فتره من حياتنا عمرنا ما عدينا بيها قبل كده و الكل تعبان و كتير مننا محتارين و كتير تايهين و مستغربين و مش مصدقين اللي بيحصل و اللي شايفينه قدام عنینا ..

وتابع المتحدث ذاته: “و دلوقتي کنت بسمع شیوخ کتیر بیتكلموا عن اننا لازم نقرب لربنا عشان ده الحل الوحيد لكل الاديان عشان نخرج من الضلمه اللي عايشينها للنور … روحت ماسك القرآن فجأه وفتحته وقولت ياترا لما أفتح عيني هتيجي على اي آیه … فتحت و عيني جت على الآيه دي … الحقيقه مفيش اشاره اوضح من كده اللي عايزه يشوفها صدفه او اشاره بتقدير من ربنا .. في النهايه اننا نقرب لربنا اكتر اكيد حاجه احسن و اکید احسن اننا نفتح القرآن و نقرا فيه و لو صفحه اياً كانت عنينا نزلت على اي آیه .. قراءة القرآن في حد ذاته اصلاً ثواب کبیر … سبحان الله و بحمده جمعه مباركه على الجميع”.


whatsapp تابعوا آخر أخبار الموضة والجمال عبر واتساب


انضم إلينا واحصل على نشراتنا الإخبارية




حصريا.. ثنائيات “غير متوقعة” في موازين

زر الذهاب إلى الأعلى