مشاهير

شيرين عبد الوهاب: الصلاة متعة أفضل من أي سهرة -صورة

شكرت المطربة المصرية  شيرين عبد الوهاب، ظروف العزل الصحي الذي فرض على عدد من الدول لمنع تفشي فيروس”كورونا” المستجد، لأنها جعلتها مواظبة على صلاتها.

وشاركت شيرين تغريدة حسابها بموقع تويتر، كتبت فيها:”أنا بشكر الظروف اللي إحنا فيها بالرغم من قسوتها عشان نقعد في البيت ونقرب من أهالينا ونشوف ولادنا، أنا مابحبش أتكلم عن صلاتي عشان دي حاجة بيني وبين ربنا بس أنا حاسة إن الناس اتغيرت، الحاجة الحلوة اللي فيهم ابتدت تطلع وأولهم أنا”.


وتابعت: ساعات لما كنت بصلي كنت بحس إني بعمل الواجب أو أسرح في الصلاة أنا هعمل غداء إيه النهارده، بس الواحد لما بيقف قدام ربنا ويركز في الكلام اللي بنقوله زي ما بنقول في الفاتحة “الرحمن الرحيم” هو فعلا رحمن وحنين وأحلى حاجة في الدنيا، زمان كنت بقول الآيات وأنا مش بركز فيها دلوقتي وأنا بركز في الآيات لآخرها بحس إن ربنا بيشفني وبيداوي كل حاجة حاسة بيها، أنا بقول ده ومش خايفة من التعليقات اللي هتيجي”.

واعتبرت الفنانة شيرين عبد الوهاب، أن صلاة المغرب والسنة متعة لا مثيل لها، أفضل من السفر أو سهرة من السهرات، ودعت الله عز وجل في تغريدتها أن يثبتها هي والكل على صلاتها، قائلة:” يا رب ما نتغيرش ونفتكر اللي إحنا فيه دلوقتي ده”.


whatsapp تابعوا آخر أخبار الموضة والجمال عبر واتساب


انضم إلينا واحصل على نشراتنا الإخبارية




بعد إصابتها بانهيار عصبي.. رجوى الساهلي تطمئن متابعيها -صورة

زر الذهاب إلى الأعلى